◕ ‿ ◕ سرآشپز کوچولو ◕ ‿ ◕

توپ های سیب زمینی سوخاری

1393/2/26 14:10
نویسنده : فرشته بانو
4,362 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:

4 عدد

سیب زمینی بزرگ

200 گرم

گوشت چرخ کرده

2 عدد

تخم مرغ

1 عدد

فلفل دلمه ای

2 عدد

گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری

شیر

1 قاشق غذاخوری

آب جوش

1 عدد

پیاز

3 حبه

سیر

1 قاشق چایخوری

پودر آویشن

به میزان لازم

آرد ساده و آرد سوخاری

به میزان لازم

نمک و فلفل

 

 

طرز تهیه:

پیاز و سیرها را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند، سپس گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ؛ پس از تغییر رنگ گوشت فلفل دلمه ای خرد شده ، گوجه های پوست گرفته خرد شده و پودر آویشن را افزوده و تفت دهید تا آب مواد کشیده شود ، در انتها نمک و فلفل بزنید و مواد را از روی حرارت بردارید. 

سیب زمینی ها را پخته و پوست بکنید. سپس خوب بکوبید تا نرم شود ، در ادامه 1 قاشق شیر گرم و 1 قاشق آب جوش و نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا به شکل خمیری یکدست شود ، کمی صبر کنید تا سیب زمینی ها خنک شوند سپس مقداری از خمیر سیب زمینی برداشته و کف دستتان پهن کنید. مقداری مایه گوشت داخل ان قرار داده و به شکل توپ گرد کنید 

تخم مرغ ها را با چنگال زده تا کف کند ، توپ های سیب زمینی را به نوبت در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سفید زده و مجدد در تخم مرغ بزنید و در آخر در آرد سوخاری بزنید تا تمام سطح توپ های سیب زمینی به آرد سوخاری آغشته شود. سپس آنها را سرخ کنید.  

نکته: می‌توانید داخل این توپ ها از مقداری پنیر پیتزا استفاده کنید ، همچنین میتوانید داخل این توپ ها را با مواد دیگری مانند مرغ پخته ، قارچ ، سبزیجات و … پر کنید.

 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)